12 Mart 2012 Pazartesi

Çin Meyveleri Tanıtma Serisi 2


2012 Ejderha Yılı şerefine ejderha gözüyle başladık, 
ejderha meyvesiyle devam edelim.


Pitaya

Çince 火龍果 Huǒ lóng guǒ 
Türkçe Ateş ejderhası meyvesi
İngilizce Dragon Fruit

Hylocereus cinsi çeşitli kaktüs türlerinin, tatlı pitaya olarak adlandırılan meyvesidir.

Bu meyvenin bir kaktüs meyvesi olduğunu bilmiyordum. Üstelik anavatanı Çin ya da Asya değil Meksika, Orta ve Güney Amerika imiş. 


Buraya ilk geldiğimizde bir lokantada meyve tabağında servis edildiğinde, ne tatlı, ne ekşi, ne de mayhoş olan, kısacası bana göre hiçbir tadı olmayan bu meyveye gıcık olmuştum. 
Sonra Su sevmeye başladı. Bize de o sevdirdi desem pek yerinde olur. Şimdi sık sık alıp yiyoruz. Doğrusu incir ya da nar gibi çekirdekli meyvelerle arası nahoş olan kızımın, bu meyvenin çörek otuna benzeyen siyah çekirdekleriyle hiç sorun yaşamaması beni hala şaşırtıyor ama meyve yesin de ejder meyvesi olsun deyip, sesimi çıkartmıyorum.


Soyarken seyretmeye doyamadığım pembe beyaz bu görüntü, ejder meyvesinin 
en hoşuma giden yanı. 



Pitaya meyvesini veren Hylocereus kaktüsü, başka ağaçların üzerine sarılarak büyüyen bir bitki. Sadece geceleri çiçek açıyormuş. Büyük beyaz kokulu çiçekleri tipik şeklinden ötürü ay çiçeği veya gecenin kraliçesi olarak da anılırmış.

Bu güzel çiçekleri bir videoda izlemek isterseniz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder